loading...
news
tomy بازدید : 26 چهارشنبه 24 دی 1399 نظرات (0)

کتاب آیین نامه رانندگی دارای نکاتی برای قوانین رانندگی در هر کشور است اما باید به این نکته توجه کنید که قوانین رانندگی در تمامی کشور های جهان یکیست به جز مواردی که دارای شرایط سیاسی و اقتصادی و ... می باشد که می تواند در هزینه جریمه رانندگی و غیره را تعیین کند . 


در زیر می خواهیم شما را با قوانین رانندگی در استرالیا و آلمان و بلژیک آشنا کنیم . 

اما قبل از شروع بهتر است بدانید که قوانین رانندگی در ایران نیز مانند قوانین رانندگی در دیگر کشور هاست با این تفاوت که در این کشور ها قوانین کمی به دلایل سیاسی و اقلیمی متفاوت است . با ما همراه باشید . 


قوانین رانندگی در کشور استرالیا : 

 

 

 

رانندگی در استرالیا + جاده

 

رانندگی در کشور استرالیا + قوانین کلی

قوانین کلی که در تمام ایالات کشور استرالیا وجود دارد به این گونه است :

1_ جهت رانندگی :

جهت رانندگی به اینگونه است که شما باید از سمت چپ خودروی خود را برانید که مسلما برای ایرانی های و دوستان عزیز که در کشور خودمان سالهاست راننده هستند بسیار بسیار این قانون سخت است .

حتی ممکن است که شما در برخی از راه ها به شدت دچار مشکل تعیین و تشخیص راه شوید و مجبور شوید در قسمتی از راه بایستید تا تشخیص دهید که چگونه باید حرکت کنید .

پیشنهاد ما به شما عزیزان این هست که در صورتی که میخواهید راننده شوید قبل از آن حتما 1 هفته در خیابان های استرالیا با دوچرخه بچرخید تا به قوانین راه های این کشور عادت کنید .

رانندگی در شهر های استرالیا

2_ معمولا حداکثر سرعت در راه ها چقدر است ؟

حداکثر سرعت در راه های شهری هر ایالت از استرالیا 50 کیلومتر بر ساعت و در اتوبان های این کشور حدود 100 کیلومتر بر ساعت است مگر این که علائم در قسمت های جزیی از راه ها اجازه سرعت بیشتر به شما بدهند , در هر صورت بهتر است بگوییم استرالیا کشور درستی برای ویراژ دادن و یا لایی کشیدن نیست چون قدم به قدم راه ها دارای دوربین های مخفی و یا دوربین های در دید میباشد و جریمه به قدری سنگین است که گاهی اوقات مجبورید درآمد 3 ماهتان را برای پرداخت جرائم بدهید , پس سعی کنید اگر عاشق رانندگی وحشتناک هستید انرژی خودرا جمع کنید و در پیست های اتوموبیل رانی انرژی خود را تخلیه کنید .

 

رانندگی در راه های استرالیا

 

مجوز رانندگی و آیین نامه رانندگی ؟!

یکی از قوانین جالب برای رانندگی در این کشور به این صورت است که اگر شما دارای ویزای توریستی هستید و هیچ گواهینامه بین المللی هم ندارید در صورتی که از کشور خود گواهینامه گرفته اید میتوانید به راحتی تا زمانی که به عنوان توریست هستید , رانندگی کنید و اصلا نیازی به گواهینامه موتور سیکلت و یا خودرو , استرالیا نیستید .

اما اگر دارای ویزای بالای 3 ماه در کشور حضور دارید باید به این نکته توجه کنید که حتما و حتما باید گواهینامه ایالتی که در آن حضور دارید را تهیه کنید , منظور از ویزای بالای 3 ماه ” ویزای اقامتی و یا ویزای تحصیلی ” است .

جالب اینجاست که اگر شما در ایران دارای گواهینامه هستید , در کشور استرالیا گواهینامه شما معتبر بوده و نیازی ندارید مراحل سختی را بگذرانید اما حتما باید امتحان دهید که شمال 2 بخش عملی و تئوری میباشد .

در بخش تئوری باید آزمون آیین نامه کشور را پاس کنید حتی در صورتی که قبول نشدید میتوانید به صورت نامحدود امتحان دهید اما اگر با داشتن گواهینامه ایرانی آزمون عملی را رد شوید دیگر اجازه امتحان ندارید و باید حتما زیر نظر مربی این کار را انجام دهید و سپس با پرداخت هزینه های اضافی خود را برای بار دوم در امتحان عملی آماده کنید .

مدارک لازم برای گرفتن گواهینامه در کشور استرالیا :

مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه به این صورت میباشد که در تمام ایالات تقریبا یکی میباشد :

1_ حتما باید یک آدرس دقیق از محل سکونت و منزل خود در استرالیا را در قسمت اطلاعات وارد کنید .

2_ گذراندن آزمون عملی و تئوری

3_تست بینایی و سلامت و داشتن سن بالای 18 سال

4_ پر کردن فرم + داشتن عکس و شهریه مورد نیاز که در هر ایالت متفاوت است

5_ از همه مهم تر کارت شناسایی

با انجام دادن موارد فوق میتوانید گواهینامه خود را گرفته و رانندگی کنید .

 
رانندگی در مسیر استرالیا

خودروهای تمرینی در این کشور چه خودرو هاییست ؟

خب مسلما پورش نیست . اما تمام خودرو ها مجهز به سیستم های آنلاین و به روز و از همه مهم تر ” اتومات ” هستند .

آموزش رانندگی در استرالیا درست بر عکس در کشور ایران است و اصلا حتی برای آموزش هم شما از خودروی دنده ای استفاده نمیکنید مگر اینکه در ایالتی خاص باشید که اطلاعات را در ادامه خواهید دید .

آموزشگاه های ایالات مختلف در استرالیا ( بر روی ایالت مورد نظر کلیک کنید ) :

1_ ایالت غربی

2_ ویکتوریا

3_ تاسمانیا

4_ ایالت جنوبی

5_ کویینزلند

6_ ایالت شمالی

7_ نیوساس ولز

8_ کنبرا

 
 
قوانین رانندگی در آلمان : 
 

تا الان در مورد رانندگی در کشورهای آسیایی و اروپایی و آمریکایی مانند کادنادا و آمریکا و ژاپن و انگلستان و استرالیا و فرانسه , صحبت کرده ایم و با اصول راهنمایی و رانندگی در این کشور ها آشنا شده اید , حالا میرویم به سراغ اصول رانندگی در آلمان که بسیار بسیار منظم و عاقلانه تر از قوانین دیگر کشور ها از نظر هزینه جریمه رانندگی میباشد .

آلمان مهد تولید خودرو های بزرگی مانند ( BMW , BENZ , PORSCH ) میباشد که دارای طراحی موتور بسیار تکنیکال و صنعت عظیمی میباشند .

از این رو میتوان گفت , رانندگی در کشور آلمان به عنوان اولین کشور تولید کننده خودرو در جهان بسیار زیر ذره بین قوانین بین المللی است , به خاطر همین گواهینامه رانندگی کشور آلمان در تقریبا تمامی کشور های جهان دارای اعتبار میباشد .

 
رانندگی در جاده های آلمان

اصول رانندگی در کشور آلمان

رانندگی در این کشور دارای قوانین بسیار منظمی میباشد طوری که هر 10 سال یکبار این قوانین بازنویسی شده و تمامی کشور های بزرگ از قوانین الگوبرداری میکنند .

برای مثال قانون استفاده از بنزین های با کیفیت و با اکتان بالا و یا روشن بودن چراغ های جلوی خودرو حتی در روزها و … قوانینی میباشد که در آلمان عملی شده و تمام کشور های پیشرفته از آن الگو برداری کرده اند .

اصول رانندگی در این کشور به این صورت است که خب همانطور که میدانید جهت رانندگی در این کشور مانند ایران بوده و در صورت مهاجرت به این کشور به هیچ وجه دچار مشکل نخواهید شد .

 


اگر شما گواهینامه از کشور ایران را دارید :

و در هیچ کشور دیگری اقدام به گرفتن گواهینامه رانندگی نکرده اید , زیاد قصه نخورید شما میتوانید گواهینامه خود را در کنسولگری ایران برده و ترجمه کرده و مهر مخصوص رانندگی برای مهاجران را زیر برگه بزنید , حالا شما دارای مجوز 3 ماهه رانندگی با گواهینامه مهاجرتی را دارید .

البته پیشنهاد ما به شما این است که حتما رانندگی با دنده اتومات را امتحان کنید زیرا در آلمان خودرویی با دنده مکانیکی و دستی واقعا کم میتوانید پیدا کنید مگر اینکه خودوری شمنا بسیار قدیمی باشد که با مالیات های وضع شده بعید میدانم نگه داشتن خودور های قدیمی برای شما به صرفه باشد .

یک نکته جالب این هست که دیدیم یک روز یک فرد آلمانی در خیابان های آزادی در حال خیره شدن به خودوری یک مسافرکش است , پرسیدیم که چرا انقدر با تعجب فیلم برداری میکنید ؟ , گفت : اولین بار است که میبینم ( HILLMAN ) ” پیکان ” هنوز در حال استفاده باشد .

برای افرادی مانند او که از کشور بزرگ صنعتی مانند آلمان آمده بود بسیار عجیب بود گویی که فردی مریخی وارد روستایی بشود و ساعت ها با تعجب به زندگی افراد خیره بماند.

رانندگی در بزرگ راه های آلمان

هزینه جریمه رانندگی در این کشور

جریمه رانندگی دارای هزینه های بسیار معقولی نسبت به فرانسه است و باید بگوییم رانندگی دراین کشور بسیار بهتر از رانندگی در کشوری بسیار سطح پایینی مانند ” ترکیه ” است .

خب میرویم به سراغ هزینه جریمه ها :

  • هزینه جریمه رانندگی پرخاشگرانه : 100 یورو
  • هزینه رانندگی با سرعت زیاد تر از حد توصیه شده : 70 یورو
  • هزینه جریمه پرتاب زباله به بیرون : 200 یورو
  • هزینه تصادفات برای مقصر : 100 یورو
  • هزینه جریمه تست الکل : 300 یورو + توقف خودرو به مدت 8 ماه + 3 ماه زندانی
  • هزینه جریمه نبستن کمربند : 40 یورو
  • هزینه جریمه خوردن خوراکی حین رانندگی : 150 یورو
  • هزینه جریمه راه ندادن به نیروهای امدادی
    • 2 سال حبس + ابطال گواهینامه برای 3 سال + توقف خودرو 9 ماه + پرداخت هزینه پارکینگ + جریمه 3000 یورو + بر عهده داشتن مسئولیت اتفاقی که افتاده است ( تصادف , آتشسوزی … )
 
جریمه رانندگی در آلمان

شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در این کشور

آیین نامه رانندگی در این کشور برای گرفتن گواهینامه زیاد سخت نیست , بیایید با هم چک کنیم :

  • امتحان آیین نامه رانندگی که شمال تست های قوانین راهنمایی و رانندگی کشور است
  • رانندگی در شهر به مدت 15 الی 35 ساعت
  • رانندگی در تایم شبانه به مدت 5 الی 10 ساعت در شهر
  • رانندگی در اتوبان های و بزرگ راه ها به مدت 8 ساعت
  • رانندگی در خیابان ها و مسیر های شهری به مدت 5 ساعت
  • رانندگی در مسیر های کوهستانی 20 ساعت
    • در صورت درخواست برای گرفتن گواهینامه آفرود باید این مرحله هم گذرانده شود
  • کلاس ایمنی و فنی
    • 5 ساعت
  • کلاس امداد شخصی
    • 3 ساعت
  • 8 قطعه عکس 6*4
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • پرداخت هزینه 1500 یورویی آموزشگاه رانندگی
  • برگه آزمایش خون و سالمت بینایی
  • سلامت بدنی ( در صورت داشتن موارد خاص حتما قید میشود )
  • هزینه برای معلولین دارای تخفیف 80% است
راهنمایی و رانندگی در آلمان

آزمون شهری با چه خودوریی انجام میشود ؟

آزمون شهری برای رانندگی در آلمان با خودروی BMW , BENZ صورت میگیرد که یکبار با دنده مکانیکی و یکبار با دنده اتومات صورت میگیرد که این قانون سال 2020 کمی دچار شک به افراد شده است اما باید بدانید رانندگی با خودروی دنده ای به صورت مجازی میباشد نه عملی .

خودروی آموزش رانندگی در آلمان
 
قوانین رانندگی در بلژیک : 
 

رانندگی در بلژیک , کشور بسیار مدرن و دارای معماری هایی قدیمی در قلب قاره اروپا , دارای قوانین به شدت سختگیرانه ای در رانندگی می باشد .

طوری که بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که در روز های غیر ضروری فقط از امکانات حمل و نقل عمومی استفاده کنند .

پیش از این می گفتیم که کشور های فرانسه و قطر دارای بالاترین نرخ جریمه رانندگی می باشند , اما باید کشور بلژیک را هم به این لیست اضافه کرد .

دوستان به قدری رانندگی در این کشور خرج بر روی دستتان می گذارد که باید از حالا بگوییم , فقط در مواقع ضروری از خودروی خود در این کشور استفاده کنید .

اگر بخواهیم رانندگی در بلژیک را با شیلی که در مقاله پیش , از آن گفتیم , مقایسه کنیم , بلژیک و شیلی هردو نمره 16 را خواهند گرفت ( در برابر استانداردهای جهانی ) حال آنکه کشور ما در مقایسه با این دو کشور در خوشبینانه ترین حالت ممکن عدد 6 را به خود اختصاص داده است .

پیشنهاد مقاله : کتاب آیین نامه رانندگی

رانندگی در بلژیک

قوانین کلی رانندگی در این کشور

در بلژیک رانندگان از سمت راست رانندگی می کنند , درست مانند کشور خودمان ایران پس تا اینجا 50% جلو هستیم .

باید حتما و حتما در خودروی شما موارد زیر وجود داشته باشد وگرنه جریمه خواهید شد .

  • جلیغه شبرنگ
  • هشدار مثلثی
  • لوازم کمک های اولیه
  • دستگاه تست الکل

سعی کنید به هیچ وجه در مستی رانندگی نکنید زیرا سنگین ترین جریمه ممکن را خواهید پرداخت و شب خوبتان به شدت به تلخی خواهد پیوست .

بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان الزامی است .

کودکان باید در صندلی عقب بنشینند .

باید کیسه های هوا سالم و آماده به کار باشند .

نقص فنی جریمه بسیار زیادی دارد پس حتما خودروی خود را چکاپ کنید .

موتور سواران باید چراغشان را در روز روشن کنند و حتما از کلاه کاسکت استفاده کنند .

در ادامه لیست جریمه های رانندگی را با هم خواهیم دید .

 
 

شرایط گرفتن گواهینامه رانندگی در این کشور

  • سن بالای 18
  • پرداخت هزینه 1900 یورویی در سال 2020
  • 6 قطعه عکس
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • آدرس دقیق کد پستی محل سکونت
  • برگه تاییدیه چشم پزشک
  • تاییدیه دکتر روانشناس و برگه سلامت بدنی
  • برگه آزمایش خون ( گروه خونی )
  • قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی
    • دارای 40 تست آنلاین
  • قبولی در امتحان عملی
    • درجه 1
    • درجه 2
    • درجه 3
    • که به ترتیب برای خودرو های سواری و ون و نیمه سنگین و سنگین و صنعتی , می باشد .

پیشنهاد ویژه : دانلود سوالات آیین نامه رانندگی ایران

رانندگی در کشور بلژیک

هزینه جریمه رانندگی در بلژیک

خب می رسیم به نقطه هیجان انگیز و تعجب آور لیست جریمه های این کشور که نشان می دهد رانندگی در کشور بلژیک آنچنان هم ساده نیست .

  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد توصیه شده در مناطق مدرسه : 1000 یورو
  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد توصیه شده در شهر : 700 یورو
  • رانندگی با سرعت بالاتر از حد توصیه شده خارج از شهر : 400 یورو
  • رانندگی بدون گواهینامه : 2000 یورو + توقف خودرو به مدت 3 ماه + پرداخت روزانه 1 یورو
  • رانندگی بدون بیمه نامه : 3000 یورو + توقف خودرو تا زمانی که بیمه نامه را ارائه دهید
  • رانندگی در مستی : 6000 یورو + ابطال گواهینامه + توقف خودرو در پارکینگ به مدت 5 ماه
  • نبستن کمربند ایمنی : 100 یورو
  • حرکات نمایشی : 150 یورو
  • خوردن و آشامیدن حین رانندگی : 60 یورو
  • صحبت با تلفن همراه : 150 یورو
  • پرتاب زباله به بیرون از خودرو : 600 یورو
  • پارک بر روی خط عابر پیاده : 200 یورو
  • پارک در محل ممنوعه : 150 یورو
  • عبور از چراغ قرمز : 300 یورو
  • نقص فنی خودرو : 100 یورو
    • دود زایی و روغن ریزی
  • نداشتن برگه معاینه 6 ماهه : 100 یورو
  • استعمال دخانیات در حین رانندگی : 20 تا 40 یورو
  • و …

شرایط گرفتن گواهینامه موقت در کشور بلژیک

اگر در بلژیک مسافر هستید و می خواهید خودروی مورد نظر خود را رنت کنید شامل شرایط زیر می باشید :

  • اگر از کشور های اروپایی و آمریکایی ( فقط کانادا و آمریکا ) گواهینامه دارید به راحتی می توانید رانندگی کنید .
  • اگر از کشور های غیر گواهینامه دارید و یا در کل گواهینامه شما اعتبارش تمام شده است باید گواهینامه موقت دریافت کنید

شرایط گواهینامه موقت رانندگی در این کشور

  • پرداخت 500 یورو برای 4 ماه اعتبار
  • 6 قطعه عکس
  • سن بالای 21
  • ارائه مدارک توریستی
  • ارائه پاسپورت
  • قبولی در امتحان آیین نامه رانندگی و شهری
رانندگی در راه های بلژیک

آیا گواهینامه رانندگی ایران در این کشور معتبر است ؟!

گواهینامه رانندگی ایران در این کشور هیچگونه اعتباری نداشته ( البته در سال 2020 طی روادیدی , گواهینامه ایران در این کشور دارای اعتبار موقتی است ) و در صورتی که می خواهید رانندگی در بلژیک را تجربه کنید ملزم به گرفتن گواهینامه موقت و یا دائم در این کشور هستید .

اما اگر از کشور هایی به غیر از کشور های مجاز گفته شده گواهینامه دارید , باید حتما ترجمه شده و به کنسولگری ارائه شود .

شرایط و قوانین رنت و اجاره خودرو چیست ؟

برای رنت خودرو در این کشور باید به موارد زیر حتما دقت داشته باشید .

  • داشتن گواهینامه موقت و یا دائم دارای اعتبار در این کشور
  • سن 22 به بالا
  • ارائه مدارک سکونت
    • اگر توریست هستید ارائه مدارک توریستی و پاسپورت کافیست
منبع خبری : وبسایت گواهیران 
 
 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 133
  • بازدید سال : 966
  • بازدید کلی : 4,351